Produse care reduc colestrolul

Să consumi produse sănătoase fără prea mult colesterol nu este atât de greu pe cât ar părea şi nici nu presupune costuri suplimentare.

Cu puţin interes poţi afla reţete foarte uşor de făcut sau le poţi inventa chiar tu dacă ai un pic de imaginaţie pentru a-ţi găti o masă delicioasă şi sănătoasă, după gustul tău.

Pe lângă alegerea unor produse care au un procent redus de colesterol, trebuie să acorzi o atenţie deosebită şi cantităţii de sare pe care o consumi în dieta ta, asta ca să obţii sigur şi rapid obiectivele tale de sănătate şi pentru a proteja arterele tale.

Un lucru esenţial atunci când doreşti să scazi nivelul de colesterol din organism, este să reduci grăsimile saturate din carne şi din derivatele acestuia, prin îndepărtarea excesului de grăsime animală. Este recomandată consumarea cărnii macre, cu un procent de grăsimi scăzut – carnea de vită – preferabil gătită la grătar sau cuptor.

Vremea când savurai spuma caldă de lapte abia muls de catre bunici a trecut pentru că de la un anumit prag al vârstei trebuie să uiţi de lactatele cu un procent ridicat de grăsime. Acelaşi sfat este valabil pentru consumul tuturor produselor lactate cu un procent ridicat de grăsimi. Acestea ar trebui eliminate din lista de produse consumate de adulţi şi înlocuite cu lactatele degresate, pentru că sunt mai uşoare şi lipsite de grăsimi.

Din categoria produselor de casă, află că oul este un produs bogat în colesterol. De aceea nu este recomandat să depăşeşti porţia de 1 ou / zi. De asemenea, sosurile, maionezele, marinatele şi alte alimente pe bază de grăsimi, de origine animală sau vegetală, care au un coţinut ridicat de colesterol negativ, trebuie evitate. Ele pot fi înlocuite de uleiul de măsline de primă presă, vin pentru gătit şi sucuri naturale din citrice.

Dacă ţi se pare că ţi s-a ingustat diversitatea de produse care sunt permise să le consumi, nu uita de peşte şi fructe de mare. Aceste alimente sunt recomandate pentru o dietă care urmăreşte scăderea colesterolului. În plus, consumând peşte, vei asimila în corp şi Omega 3, foarte bun pentru organism. Dar, atenţie totuşi la modul de preparare a acestor produse. Evită pe cât posibil untul, grăsimile şi sarea care pot afecta sistemul circulator.

Acum, după ce am făcut un pic de curăţenie pe rafturile din bucătărie, vă invităm să le umpleţi cu legume şi zarzavaturi, alimente ce pot fi consumate în cantităţile dorite, de recomandat să fie preparate fierte cu puţin ulei şi sare.

Fructele şi dulciurile pot fi consumate cu plăcere dar şi cu măsură pentru că excesul de zahăr poate duce la alte complicaţii. Atenţie! Pentru o dietă echilibrată se va modera consumul de produse de patiserie foarte dulci sau cu fructe.

Seminţele şi alimentele care conţin seminţe sunt recomandate pentru reducerea colesterolului: pâinea integrală, cerealele integrale pentru micul dejun, seminţele şi nucile. Suplimentar, se poate apela şi la asa-zisele super-alimente, bogate în fibre, dar având şi rol în controlul colesterolui negativ, precum fisticul, seminţele de dovleac şi de in, ovazul şi fulgii de ovaz, afinele, avocado, măsline, migdale, produse din soia, ulei de peste, iaurturi probiotice şi altele.